Goedhart - captain of the category

30-07-2019 | Onlangs is bekend geworden dat Goedhart door hun leveranciers is benoemd als Captain of the Category 2019 in de categorie brood en gebak. Voor het 20e jaar op rij wordt in opdracht van het vakblad FoodPersonality het Captain of the Category onderzoek uitgevoerd.

JAARLIJKS ONDERZOEK NAAR DE LEIDENDE LEVERANCIERS IN HET NEDERLANDSE SUPERMARKTKANAAL

De centrale vraag in dit onderzoek is: “Welke leverancier heeft zich het afgelopen jaar het meest onderscheiden op het gebied van category management en trade marketing en heeft daarmee de beste ondersteuning voor zijn assortimentsgroep gegeven op de winkelvloer?”. Naast een beoordeling van de belangrijkste assortimentscategorieën geven de respondenten (supermarkt ondernemers en bedrijfsleiders) elk jaar ook hun visie op de belangrijkste trends in de markt.

Captain of the Category Het Captainship heeft betrekking op een zevental aspecten:

  1. Goede marges in combinatie met een goede omloopsnelheid van producten, in vergelijking met andere producten in de betreffende categorie;
  2. De uitvoering van promoties in het afgelopen jaar (voorjaar 2017 tot afgelopen voorjaar);
  3. De vernieuwing en innovatie die de fabrikant met de in het onderzoek genoemde merken in de categorie brengt;
  4. De regelmaat waarmee de fabrikant succesvolle nieuwe of vernieuwde producten aan de categorie toevoegt;
  5. De ondersteuning van de fabrikant aan zijn merk of merken, in de media en ‘instore’;
  6. De aansprekendheid van de verpakkingen en de uitstraling op het schap;
  7. Goede productinformatie aan consumenten, met betrekking tot zaken als ‘fair trade’, verantwoorde voeding, gezondheidsclaims en ingrediëntenspecificaties.

Meer informatie: Captain of the category